דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת מזיקים והרחקת יונים 

מאת    [ 03/07/2011 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 1883 פעמים ]

מלחמת התשה

כולנו מכירים את הרגעים הקטנים והמעצבנים האלו שבהם הם מופיעים פתאום... משום מקום... אנחנו הולכים באמצע הלילה רדומים לגמרי למטבח כדי לקחת כוס מים, חצי ישנים ורק מחכים לראות שוב את המיטה, או קופצים שנייה אחת לשירותים לפני שאנחנו יוצאים מהבית ליום עמוס, אחרי שכבר התקלחנו והתבשמנו והתארגנו ואנחנו על הקצה מבחינת זמן ופתאום... פתאום הם שם!

זה הג'וק הזה שרובץ לו בפינה של הארונות במטבח, יושב שם ומסתכל עלינו במבט של "אני לא עייף עכשיו, בואו נשחק קצת בתופסת" או הצרעה הגדולה שאלוהים יודע מאיפה נכנסה אלינו לשירותים ומסתובבת שם ומזמזת לעצמה "אני לא ממהרת לעבודה, לי יש זזזזזזמן....." ואז מתחיל המאבק, מתחילה המלחמה.

מלחמת התשה של כמה דקות במקרה הטוב או יותר מזה במקרה הרע, שבה אנחנו נאבקים גם עם החרק או המכרסם עצמו (עדיין לא הזכרנו חולדות ועכברים אבל גם הם בחגיגה), וגם עם תחושת הגועל שאנחנו מרגישים ועם הפחד שלפעמים, מה לעשות, גם נמצא שם.

מישהו יישבר ויותש בסוף, אנחנו רק לא תמיד יודעים מי זה יהיה, ואף אחד מאתנו לא רוצה לצאת מהבית ליום עבודה כשהוא יודע שלא הצליח לתפוס את הג'וק והוא מסתובב לו כרגע בבית. אז תגידו, לא כדאי לחשוב על זה מראש ולקרוא לבעל מקצוע שיעזור לנו להימנע מהמצבים האלו ופשוט לעשות הדברה כדי שנוכל להיות שקטים?

הדברת מזיקים, הדברת חרקים, הדברת מכרסמים, יש עוד הדברות?

'הדברה' זה שם כללי וגדול לכמה סוגים של הדברות והרחקות למיניהן של כל מיני אורחים לא רצויים בבית שלנו ובסביבה שלו (חצר, מרפסות, ביובים ועוד). באופן כללי, ההדברות לרוב מכסות את הסוגים הבאים של האורחים – חרקי עץ ברהיטים, טרמיטים, ג'וקים, עכברים, חולדות, דבורים, צרעות, נמלים, פרעושים, כיני יונים, קרדית האבק, פשפשים ועכבישים.

בנוסף להדברת מזיקים הרבה אנשים מעדיפים לשלב גם הרחקת יונים בזמן ההדברה, כדי 'להרוג שתי ציפורים במכה' (או שתי חולדות, או עכבישים, תבחרו בעצמכם). היונים אמנם בדרך כלל נמצאות מחוץ לבית וכביכול אינן גורמות לאותם נזקים (ופחדים), אבל כל מי שאי פעם סבל מיונים בקרבת הבית – יודע על מה אנחנו מדברים, ומהנהן עכשיו, כשאנחנו מזכירים הרחקת יונים.

חומרי הדברה

אז באיזה חומרים בעצם משתמשים המדבירים? ענף ההדברה הוא ענף מאוד מפותח, במיוחד בארץ שלנו. המדבירים היום עובדים עם חומרים אשר הם בדרך כלל בעלי רעילות נמוכה לבני אדם ולבעלי החיים הגרים בדירה וכן כמעט ללא ריח. ישנם הרבה סוגים של חומרים בהם משתמשים להדברה, אך באופן כללי ניתן לומר כי מדובר במספר חומרים נפוצים –

חומרים מקבוצת הפירתרואידים מקורם צמחי והם ללא זרחן אורגני, הם בעלי רעילות נמוכה לבני אדם ולבעלי חיים ומתפרקים במהירות. לעומתם, חומרים מיקרו קפסולריים הם בעלי מנגנון שחרור איטי. חומרי ההדברה בהם משתמשים להדברת מכרסמים (חולדות ועכברים) הם בדרך כלל מוצקים וללא ריח לוואי, והם ממשפחת החומרים האנטיקואוגולנטים ובדרך כלל המדבירים משלבים אותם עם מלכודות.

העיתוי המומלץ

כאשר אתם ובני ביתכם סובלים ממזיקים וחרקים או לחילופין מיונים – זה כנראה העיתוי המושלם עבורכם לקרוא לאיש מקצוע ולהדביר. אבל מי מכם שמעדיפים לא לחכות לרגע הזה ולמנוע אותו מראש, קחו בחשבון שהעיתוי המומלץ לביצוע הדברה הוא בתחילת האביב – תחילת הקיץ. כלומר, עם בוא החום הגדול או מעט לפניו. זוהי העונה בה החרקים והמזיקים מתרבים במהירות ובלי שאנחנו שמים לב הם כבר משתלטים לנו על הבית, המרפסת והחצר. במקרים של פרעושים וחולדות אנחנו ממליצים לפעול מאוד מהר, כדי שלא יתרבו וישתלטו על הבית ויגרמו סבל לכם ולבני הבית כולל בעלי החיים אשר חיים אתכם.

 

המוקד לדייר מבית פורטל בית משותף הינה מערכת המספקת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים מקצוע עבור דיירים בבתים משותפים וועדי בתים משותפים בכל הארץ. המוקד לדייר מספק לדיירים ולוועדי הבתים בעלי מקצוע במגוון תחומי הבית והבית המשותף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב